Veel marketeers en eigenlijk iedereen die content produceert wil graag weten welke content nou het best gedeeld wordt op internet. Wanneer kun je mensen verleiden om jouw content te delen met anderen. Nu is er een mooi onderzoek gedaan door BuzzSumo. Ze hebben meer dan 100 miljoen artikelen geanalyseerd. Daarbij hebben ze zich afgevraagd:

  • Wat voor emoties roepen de populairste (lees – meest gedeelde) artikelen op?
  • Wat voor soort artikelen worden het meest gedeeld – lijstjes, infographics, wetenschappelijk artikelen e.d.?
  • Wat is de ideale lengte van een artikel als je wilt dat het gedeeld wordt?
  • Is het belangrijk dat iemand de bron van een artikel moet vertrouwen om content te delen?
  • Wat is het belang van het gebruik van een plaatje in je artikel?
  • Helpt het om een artikel op een later moment nog een keer onder de aandacht te brengen?
  • Wat is de beste dag om te publiceren?

Sommige antwoorden mogen erg voor de hand liggen, maar er zitten ook wel wat verrassingen bij.

Lees het volledige artikel op 42Bis.nl

Print Friendly, PDF & Email